تاپین نرمافزاری هوشمند در حوزه حمل و نقل است که به کسبوکارها امکان میدهد با ایجاد یک باجه مجازی پستی، بهصورت الکترونیک تمامی فرایندهای ارسال مرسولههای خود را مدیریت کنند. این نرمافزار با ارائه خدمات متنوع، انتخابهای گستردهای را در اختیار کسبوکارها قرار میدهد تا بهترین گزینه را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنند.
با رشد و توسعه کسب و کار، در نتیجه افزایش حجم سفارشات و پیچیدگی مدیریت فرایندهای ارسال، وجود ابزاری که بتواند این فرایندها را خودکار کند، بیش از پیش ضروری میشود. تاپین به عنوان یک ابزار جامع، با خودکارسازی این فرایندها و ارائه امکانات پیشرفته مدیریتی، به کسبوکارها کمک میکند تا بهراحتی تمامی نیازهای حملونقل خود را برآورده کنند.
تاپین ارتباط میان صاحبان کالا و شرکتهای ارائه خدمات لجستیکی را تسهیل میکند، اما خود یک شرکت حمل و نقل نیست و عملیاتهای مربوط به حمل و نقل را انجام نمیدهد.
چرا تاپین
از طریق تاپین، کسبوکارهای تجارت الکترونیک، مارکت پلیسها، پلتفرمها و در یک کلام صاحبان کالا، میتوانند کوتاه ترین زمان به شرکتهای حمل و نقل در سراسر ایران متصل شوند؛ و بنا بر نیاز خود، از انواع سرویسهای شرکتهای لجستیکی کشور استفاده کنند.
پلتفرم تاپین با ارائه امکانات و راهکارهای متنوعی مانند استعلام قیمت، ثبت انبوه سفارشات، پرینت لیبل یا فاکتور، رهگیری هوشمند، بیمه، فولفیلمنت و لاکرهای هوشمند، تمامی نیازهای لجستیکی شما را پوشش میدهد.
اتصال به تاپین از طریق پنل کاربری، سایتسازها، افزونههای فروشگاهی،API و حتی ربات تلگرامی امکانپذیر است، که این انعطافپذیری، استفاده از آن را برای هر نوع کسبوکاری ممکن میسازد.
چشم انداز و ماموریت
آینده تجارت الکترونیک
ما در حال ساختن پلتفرم حملونقل هوشمند برای تجارت الکترونیک قرن بیستویکم هستیم. تاپین برای این طراحی شده است تا دسترسی به ابزارها و فناوریهای درجه یک که تاکنون فقط در اختیار غولهای خردهفروشی بوده را برای تمامی کسانی که کالایی برای ارسال دارند، فراهم کند.
امروزه، با بیش از هزارن فروشنده تجارت الکترونیک و همکاری با شبکهای گسترده از حمل کنندگان در سراسر کشور، ما در حال ساختن اکوسیستمی هستیم که از “تاپین” به عنوان راهکار یکپارچه حمل و نقل خود استفاده میکنند.
ما به یک اکوسیستم تجارت الکترونیک یکپارچه اعتقاد داریم، جایی که خردهفروشان، شرکتهای حمل و توسعهدهندگان برای ارائه تجربه خرید بهتر با هم همکاری میکنند.
ساخت و بهبود این اکوسیستم و و تعریف استانداردها و قواعد این صنعت در راستای رضایت مشتریان هدف نهایی ما است.
تاریخچه و دست آوردهای کلیدی
داستان تاپین، از یک کتابفروشی کوچک در همدان آغاز شد؛ جایی که پدر مهرداد، تنها منبع دسترسی مردم شهر به کتاب بود. اما او رؤیایی بزرگتر در سر میپروراند: دسترسی آسان به هزاران ناشر در سراسر کشور برای همه. مهرداد ملکمحمدی، همبنیانگذار تاپین، برای تحقق این رؤیا، نیاز به یک پلتفرم لجستیکی را احساس میکرد تا پل ارتباطی بین ناشران و خوانندگان باشد.
در سال ۱۳۸۸، با تلاشهای فراوان ملکمحمدی و تیمش، شرکت ملی پست برای راهاندازی یک باجه مجازی پستی متقاعد شد. در آن زمان، بازیگران عرصه تجارت الکترونیک انگشتشمار بودند و این ایدهی نوپا، راهی دشوار پیش رو داشت.
سال ۱۳۹۸ و شیوع بیماری کرونا، نقطه عطفی در مسیر تاپین بود. مردم ناگزیر به استفاده از خدمات آنلاین روی آوردند و پس از یک دهه انتظار، باجه مجازی پستی تاپین بر بستر تجارت الکترونیک، مورد استقبال قرار گرفت.
در سال ۱۳۹۹، اولین نمایشگاه مجازی کتاب بر بستر باجه مجازی تاپین برگزار شد و در طی تنها ۱۰ روز، ۱.۵ میلیون کتاب به دست علاقهمندان رسید. این موفقیت چشمگیر، گواهی بر کارآمدی و قابلیتهای تاپین در پاسخگویی به نیازهای رو به رشد بازار بود. این تازه آغاز راه بود؛ تاپین با ارائه راهکارهای نوآورانه در حوزه لجستیک، به دنبال ایجاد تجربهای بینظیر برای کسبوکارها و مشتریان است.
خدمات تاپین
همراه شما در هر مرحله از ارسال
هر مرسوله مساوی است با یک سفر. سفری که از ثبت اطلاعات شروع میشود با رسیدن مرسوله به دست مشتری پایان مییابد. تاپین در تمام این مسیر، و حتی پس از آن همراه تمامی کسب و کارها است.
در دنیای امروز، مدیریت ارسال کالا به یک چالش بزرگ برای کسبوکارها تبدیل شده است. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تقاضا، نیاز به سیستمی کارآمد و قابلاعتماد بیش از پیش احساس میشود. اینجاست که خدمات ما وارد عمل میشود؛ خدماتی که با هدف تسهیل فرآیند ارسال و بهبود تجربه مشتری طراحی شدهاند.
در ادامه، به بررسی دقیقتری از مراحل مختلف این سفر خواهیم پرداخت و نشان خواهیم داد که چگونه تاپین میتواند در هر مرحله از این فرآیند به شما کمک کند. هدف ما این است که بتوانیم تجربهای منحصربهفرد و رضایتبخش برای کسب و کارها و مشتریان آنها فراهم آوریم.